10,000 Miles with My Dead Father's Ashes: Or Mi Padre es Muerto en la Bolsa

10,000 Miles with My Dead Father's Ashes: Or Mi Padre es Muerto en la Bolsa

B. inggris buatlah pidato bahasa Inggris tentang cleanliness!​

buatlah pidato bahasa Inggris tentang cleanliness!​

English

Good Morning,

In this very great ocassion, i would like to encourage young people especially students to actively participated on keeping their environment. A great environment is define by their cleanliness, healthy, and suitably condition. We fully understand that environment is a part of our life. We can not survive in this world without the support of environment.

Let us take a brief understanding of what environment might be. Environment can be our home, garden, office, school, and of course natural environment arround us. How can it affect us? How environment give impact to our life? A great environment can be a supporting system for human beings to increase their life beings. If we surrounded by healthy environment our body and mind will stay healthy. A healthy body will develop people into a productive one, we will be strong enough to have our activity include keep our physcal from disease attack. While a good mind will lead people into a better person who care for their fellow people and nature as well as move actively and positively.

School is a place to develop both mental and physcal ability of young generation. A place to learn, develop creativity, and for increasing social activities. Therefore maintaining school condition to be conducive is very important. If school environment keep clean, safe, and comfortable, students including school employees will having activity in comfort.

To raise awareness as early as possible on environmental cleanliness is also important. Students should be agents of change for people arround them. Therefore us as the part of society and have a good chance to achieve education should be one of the agents of change to raise people awareness of keeping environment clean and healthy. We could start it now, from this place, our beloved school.

Hope that this speech would be implement by all of us. Doing our best to keep our nature better as our mission. Thank you for your kindness attention.

Good Morning,

Indonesia

Selamat Pagi,

Di kesempatan yang baik ini, saya ingin mendorong anak-anak muda terutama murid-murid untuk secara aktif berperan aktif dalam menjaga lingkungannya. Lingkungan yang baik diidentifikasi dari kebersihannya, kesehatan, serta kesesuaian kondisi. Kita memahami betul bahwa lingkungan adalah bagian dari kehidupan kita. Kita dapat bertahan hidup di dunia ini karena adanya dukungan dari lingkungan.

Mari kita paham secara singkat tentang apa itu lingkungan. Lingkungan dapat terdiri dari rumah, taman, kantor, sekolah, dan tentu saja lingkungan alam di sekitar kita. Bagaimana hal tersebut dapat mempengaruhi kita? Bagaimana lingkungan dapat berdampak pada kehidupan kita? Lingkungan yang baik akan menjadi sistem penunjang bagi manusia untuk meningkatkan kehidupan kita. Sementara pikiran yang baik akan mendorong orang untuk menjadi pribadi yang lebih baik yang peduli pada sesama dan alam begitu pula dengan tindakan yang lebih aktif dan positif.

Sekolah adalah tempat untuk mengembangkan kemampuan mental dan fisik generasi muda. Tempat untuk belajar, mengembangkan kreatifitas, dan meningkatkan aktifitas sosial. Oleh karena itu mempertahankan kondisi sekolah menjadi kondusif sangatlah penting. Jika lingkungan sekolah terjaga bersih, aman, dan nyaman, murid-murid termasuk pekerja sekolah dapat beraktifitas dengan nyaman.

Untuk meningkatkan kepedulian sedini mungkin terhadap kebersihan lingkungan juga sangat penting. Murid-murid harus menjadi agen perubahan untuk orang-orang di sekitarnya. Oleh karena itu sebagai bagian dari masyarakat dan mendapat kesempatan baik untuk memperoleh pendidikan harus menjadi salah satu agen perubahan tersebut untuk meningkatkan kepedulian masyarakat agar menjaga kebersihan dan kesehatan lingkungan. Kita dapat memulainya dari sekarang, melalui tempat ini, sekolah kita yang tercinta.

Saya harap isi pidato ini dapat diimplementasikan oleh kita semua. Melakukan yang terbaik untuk menjaga alam kita menjadi lebih baik adalah misi kita. Terima kasih atas perhatiannya.

Selamat Pagi,

Jadikan sebagai jawaban terbaik

[answer.2.content]